wij zijn spring.
wie word jij?

Extra en incidentele opvang - veelgestelde vragen

Hieronder vind je een overzicht van de veelgestelde vragen over onze extra en incidentele opvang. Zit je vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze afdeling Klantenservice.

Algemeen

Wat is het verschil tussen extra opvang en incidentele opvang?

Het verschil zit in de termijn waarop je bericht krijgt of de aangevraagde opvang wel/niet mogelijk is. Bij extra opvang is dit uiterlijk 2 weken en bij flexibele opvang uiterlijk 6 weken. In het laatste geval weet je dus eerder of het kan en heb je meer zekerheid. 

Ook de tarieven verschillen. Het tarief voor incidentele opvang is hoger dan voor extra opvang. 

Extra opvang kun je aanvragen op de locatie. Incidentele opvang is alleen aan te vragen via de klantenservice.

Hoe kan ik extra en incidentele opvang aanvragen?

Extra opvang kun je aanvragen bij de locatie via dit formulier:

Incidentele opvang kan alleen per e-mail aangevraagd worden bij onze klantenservice. De contactgegevens vind je hier.

Is extra of incidentele opvang altijd mogelijk?

Onze medewerkers bekijken dan of de incidentele opvang mogelijk is. Wij doen uiteraard onze uiterste best, maar zijn hiervoor afhankelijk van de groepssamenstelling en de aanwezige pedagogisch medewerkers.

Kan ik ook incidentele opvang afnemen als ik geen klant ben?

Ben je nog geen klant bij Spring en wil je incidentele opvang afnemen? Dat kan bij onze bso's. I.v.m. de benodigde gegevens voor de wettelijke registratie, sluiten we hiervoor een 0-uren contract met je af.

Hoe wordt incidentele opvang verrekend?

De reguliere facturatie vindt plaats over 12 maanden. Dat betekent dat de kosten voor de vaste opvang worden verspreid over 12 maanden.

Extra en/of incidentele opvang wordt per keer gefactureerd (dus niet verspreid over 12 maanden) bovenop het maandbedrag. Afhankelijk van het moment van aanvragen wordt het bedrag voor- of achteraf gefactureerd.